Kuka ja mistä päin?

  1. Sentinel
    Sentinel
    Postasin (sanotaanko se niin?) aikoinaan esittelylangan suomalaisille Pohjoismaisella forumilla, mutta siihen aikaan täällä oli vain pari jäsentä sieltäpäin. Mahtavaa nähdä että tilanne on muuttunut sillä välin kun olin muutaman kuukauden poissa! Erittäin hienoa myös kuulla että porukkaa on tullut tänne minun 'värväystoimintani' ansiosta Komnl:n forumeilla (vaikkakin ikävä kuulla että kys. forum on nyt alhaalla). ´

    Nyt kun meillä siis on suomalainen ryhmä olisi kiva tietää vähän tarkemmin mitä jengiä siihen kuuluu (oikeiden nimien ja yhteystietojen postaaminen on tietenkin kielletty, ks. säännöt).

    Minä olen siis Tukholman ruotsinsuomalainen anarkosyndikalisti ja SAC:n jäsen, vaikkakin osastoni lakkauytettiin hiljattain ja pitäisi liittyä uuteen.. Filosofialtani olen transhumanisti ja uskon kivenkovaan teknologisen ja sosiaalisen kehityksen kulkevan käsi kädessä (kuten Marxkin -- katson olevani 'libertaarinen marxisti' sillä kannatan Marxilaista luokkakäsitystä ja historiallista materialismia vaikken uskokaan valtion kuuluvan vallankumouksen jälkeiseen yhteiskuntaan).

    PS. Kirjoitettu suomenkieleni on hieman jäykkää koska useimmiten kirjoitan englanniksi tai ruotsiksi; varsinkin netti- ja poliittiset termit ovat minulle hepreaa ja joudun käyttämään englantilaisia sanoja.. Sori!

    Onko 'thread' 'lanka'?

    'Postataanko' nettiforumilla?

  2. NecroCommie
    NecroCommie
    Puhekielessä puhutaan "postaamisestakin", tai "poustaamisesta" jos ei viitsi englantilaisittain vääntää. Eipä tuolle oikeaa suomenkielen sanaa ole. Itse käytän tuota poustaamista ja jotkut kiertävät tuon sanan käytön kokonaan. "thread":istä olen kuullut puhuttavan "ketjuna".

    Itse olen Ähtärissä asuva marxisti. Ehkä eniten leninistiä muistutan mutta muutamia eroavaisuuksia on, lähinnä liittyen työläisvaltion rakenteeseen sekä työväen liikkeen prioriteetteihin. Kommunistisen nuorisoliiton jäsen olen ollut siitä lähtien kun tänne maalle muutin, joskin aktiivisuutta rokottaa se että lähin aktiivinen osasto on Jyväskylässä ja minulla ei ole autoa.

    Enkä katso eri koulukuntia käytännön kannalta tärkeinä. Kuppikunnat ovat luokkataistelun suurin vihollinen, joten olen valmis työskentelemään lähes kenen tahansa vasemmistolaisen anti-kapitalistin kanssa.
  3. Sentinel
    Sentinel
    Työmies turust ja tällä hetkellä hankin vähäisen elantoni telakalla.
    Sitten ehkä nähdään joku kerta, itse kun olen töissä laivalla! Yritän kyllä aina ottaa lomaa kun mennään telakalle (perseestä kun laiva on siellä, ja yleensä kukaan ei tiedä mitä pitää tehdä ennenkuin ollaan lähdössä pois ja on kiire..) niin että siitä taitaa olla jo pari vuotta kun viimeksi olin mukana.
  4. Mälli
    Mälli
    Kakara Helsingistä. Anarkosyndikalisti, mutta täältä lähtee sympatiaa vasemmistolaisille liikkeille, suuntauksille milloin mihinkin.
  5. finnoafrican
    finnoafrican
    Marx-Leninisti Mikkelistä.
  6. Khalid
    Khalid
    Marxisti-leninisti. En kuulu mihinkään järjestöön, mutta olen jossain määrin KTP:n kannattaja/sympatisoija. Olen tätä palstaa seurannut taustalla jo hetken, mutta kiinnostukseni suomalaisen forumin perustamisesta pakotti rekisteröitymään jäseneksi. Olisiko siis kenelläkään mielenkiintoa perustaa esim. RevLeftin tai edesmenneen KomNL:n forumin tyylistä suomenkielistä keskusteluforumia?
  7. 4kmrx
    4kmrx
    vähintään 4 sukupolven Marxisti "punikki" lähtöjään tehtaan vierestä Suomen edelleen punaisimmasta kaupungista. Nykyään vaikutan toki E-Suomessa.