Vasemmistonuoret

  1. Mälli
    Mälli
    Onko kukaan jäsen, mitä ootte mieltä?
  2. NecroCommie
    NecroCommie
    En ole jäsen mutta jostain kumman syystä tuntuvat aina roikkuvan samoissa tapahtumissa kommunistisen nuorisoliiton kanssa. Kirjoittelen siis siltä pohjalta.

    Yleisvaikutelma? Ihme kokoelma yleisiä hippejä, pasifisteja, ääri vihreitä ynnä muita reformisti-vasemmiston kuriositeettejä. Politiikka? Jos ei oteta lukuun naiivia uskomusta reformismiin ja parlamentarismiin niin nuohan voisi jo melkein laskea tännekin mukaan. Nuorisoliittohan on puolueesta poiketen avoimesti kapitalismin vastainen ja jossain määrin jopa luokkatietoinen. Anarkismi ja kommunismi tuntuvat olevan porukalle niin pelottavia sanoja että nojaavat mieluummin näihin nykyajan vasemmiston lieve-ilmiöihin.

    Kyllä minä heistä enemmän pidän kuin keskiverto järjestöstä, ja noin kaveripohjalta kivaa porukkaa (joskin omaan makuun huonolla musiikkimaulla, itseäni vähän rassasi kun pitivät viime vappumarssilla niin isoa möykkää sillä poppi-autollaan ettei me siinä takana meinattu omasta kovaäänisestä mitään kuulla.)
  3. Mälli
    Mälli
    Joo vähän sama vaikutelma tullut. Siellä niitten sivuillakaan ei paljon talouspolitiikasta puhuta ja just sosialismista ei oikeen mitään puhetta. Kommunistisesta nuorisoliitosta/(nuortenliitosta?) jos voisit kertoa lisää? Keskittyykö se johonkin tiettyyn kommunismin suuntaukseen?
  4. NecroCommie
    NecroCommie
    Noh, ei varsinaisesti. Sillä ei oikein ole mitään omaa linjaa mistään, vaan on ainoastaan järjestö nuorille jotka tunnistavat itsensä kommunisteiksi. Sen verran todellisuudesta voin kuitenkin kertoa että trotskilaiset ovat kirosana, joten iso leninistien/vanhojen stallareiden populaatio asuttaa kyseistä järjestöä. Itse en virallinen jäsen ole, mutta joskus roikun mukana kun sosialistiliitto tuntuu vaativan sellaista jehovan todistaja tyyppistä "käännytystyötä" jäseniltään, ja on muutenkin omaan persoonaan varsin sopimaton.

    Sosialistiliittoon verrattuna KOMNL on enemmän tällaisten poliitikkojen ja taloustieteilijöiden seura, kun taas SL¨on nuoriso aktivisti toimintaan painottava. Ja kyllä olen kuullut positiivista juttua niin Luxemburgeista kuin anarkisteistakin vähän väliä, leninistien enemmistöstä huolimatta. Aika pieni muttas kommunistisella mittakaavalla värikäs seura. Olivat erittäin ystävällisiä ainakin minulle kun ensimmäisen kerran otin vihreänä nuorena järjestöstä selvää. Sanoivat että koska järjestöllä ei ole mitään omaa linjaa (eikä siis koulukuntaa), ottavat melkein kommunisteja kuin kommunisteja jotka vain kokevat järjestöstä hyötyvänsä.

    Eiköhän se KOMNL:änkin jäsenyys sieltä tule kun saan viimein ajokortin jouluna ja pääsen täältä maaseudulta pois vähän aktiivisemminkin.
  5. Sentinel
    Sentinel
    Kirjoittelin aikoinaan muutaman rivin KOMNL:n internet-forumilla, tosin lähinnä värvätäkseni jäseniä sieltä tänne, hehe. En siis osaa paljoa neuvoa tässä asiassa, mutta luulisin että se forum on vielä jäljellä.

    En muista osoitetta mutta eiköhän se googlaamalla löydy.

    Nuorisoliittohan on puolueesta poiketen avoimesti kapitalismin vastainen ja jossain määrin jopa luokkatietoinen.
    Itse en kuulu kyseiseen järjestöön, mutta mitä nyt olen huomannut niin samalla tavoin Ruotsin vasemmistopuolueen nuorisoliitto on tuhat kertaa radikaalimpi kuin itse puolue -- lienee yleinen ilmiö.
  6. NecroCommie
    NecroCommie
    Ikävä kyllä KOMNL:län foorumit on olleet kohta vuoden alhaalla. Ja se olit sinä?! XD Värväys tuotti tulosta.
  7. Mälli
    Mälli
    Suomalaisissa järjestöissä on se vika että ne eivät suoraan kerro mitä aatetta tai sen haaraa he oikeasti kannattavat. Komnl:stakin oon vähän epäselvä, Marxisti-leninistejä? Vasemmistonuoret ovatkin sitten jotai kummallisia rauhasosialisteja?
  8. NecroCommie
    NecroCommie
    Tuo ongelma suomalaisissa järjestöissä johtuu siitä etteivät ne oli kovin lahkolaisia (onneksi). Eivät halua seurata niin tiukasti jotain tiettyä koulukuntaa että se karkottaisi potentiaalisia jäseniä.

    Noin karkeasti otettuna yleistyksesi on oikeassa, mutta kummassakin tapauksessa on myös poikkeuksia... Sikäli kun itse tiedän.
  9. Mälli
    Mälli
    Se on vaikeaa asettaa itsensä jonnekkin kun ei lahkoilla yhtään.
  10. Mälli
    Mälli
    No mä nyt liityin. Ilmastakin oli.
  11. Punakaarti
    Punakaarti
    "KomNL" eli ns. "kommunistinen" nuorisoliitto on vajonnut aivan Pakilan Vedon eli ns "Uuden Skp:n" nimeä käyttävän opportunistiporukan helmoihin. Tosin sen piirissä se on syntynytkin, ja on siis taistolaisuuden rippeitä. Katsokaa sivuja ja todetkaa itse. Täytyy nähdä laajemmin kuin pelkkä symboliikka tai sanahelinä. Itse "emopuolue" "tiedonantaja"-lehtineen ei juuri vasemmistoliitosta poikkea.

    Vaalipuolue, joka ei todellisuudessa ole suuntautunut mitenkään vallankumoukseen, eikä millään muotoa aseeelliseen valankumoukseen.

    Kuitenkin tosiasia on se, että valta valloitetaan kivääreillä, sodan avulla, eikä ole ollut sosialistista vallankumousta jonka yhteydessä ei olisi ollut sotaa.

    Taistolaisuus jota edelläkerrotut porukat ovat, on ajautunut neuvostorevisionismin mukana tiensä päähän ja aatteelliseen konkurssiin. Arviot SNTL:n hajottamisesta ovat porvarillisten näkemysten toistamista.

    perussa sensijaan puheenjohtaja Gonzalo on kehittänyyt Maoismin ja kansansotaa proletariaatin sotilaallisena strategiana kommunismin lopulliseen voittoon asti käytävänä sotana.

    Tukekaa maailman kansojen sotaa kommunismiin asti!

    Alas revisionismi ja parlamentaarinen kretinismi(vaaliharhat)!
  12. Khalid
    Khalid
    Tiedonantajan kotisivujen keskustelupalsta on huvittavaa luettavaa
  13. Punakaarti
    Punakaarti
    Se on huvittavaa luettavaa, mutta surkeaa on se että kyseinen porukka esiintyy kommunistien nimissä. Keskustelupalstalla esim. täysin fasistit kirjoittelevat täyttä pas-kaa.
  14. Mälli
    Mälli
    Eli punakaarti on maailman ainoa kommunisti? Ja tietenkin kansansota.mikäleikään lukuisat toverit.
  15. NecroCommie
    NecroCommie
    Vaikka itse olen kommunisti nuorissa niin nyt on oltava Mällin kanssa samoilla linjoilla. Marxismi ei ole dogma, ja siitä, sekä suomen poliittisesta tilanteesta johtuen vasemmistonuoret ovat myös kommunistille realistinen vaikutusvaihtoehto.
    (Vaikka nyt KomNL:ää suosinkin)