Conversation Between Noinu and Sentinel

  1. Noinu
    Tack att du sade, jag skulle kanske inte ha märkt jag ha varit här så lite de senaste veckor (ska sova nu när jag jullov).
  2. Sentinel
    Tack. Vet inte om du är intresserad av att diskutera på finska men nu har vi ett finskt forum på RevLeft, den startades precis idag. Det var som en present för mig, hehe, även om det faktiskt var min ide från början. Vore jättekul att få så många inlägg som möjligt där.
  3. Noinu
    Grattis på födelsedagen!
  4. Noinu
    Gå på dagskryssning? Det är alltid roligt (och om du har kris så är det jätte lätt att dricka på båt).
    Eller om det är jätte kallt ute, så kanske nånting het at dricka och internet? : DDD
    Jag kan inte ens göra nånting då, jag har translation och literature---
  5. Sentinel
    Ja, det är väl en ok födelsedag, fast ibland jag kan tycka att det blir liksom för mycket på en gång i december. I år ska jag i allafall vara ledig från jobbet på födelsedan, men vet inte riktigt vad jag ska göra än.
  6. Noinu
    Jo, det gör jag ^^ men du skulle kunne tänka kanske att män är is sitt prime i trettiårsålder.
    Ah det är ju trävligt! Mera födda exact 10 dagar före Julen.
  7. Sentinel
    Oh! Roligt sammanträffande.. Fyller du 20 nu snart alltså? Då är du exakt 10 år yngre än jag.. (Har lite ålderskris just nu när 30-årsdagen närmar sig )

    Det finns faktiskt en annan medlem här, som i såfall är född på precis samma dag som du, alltså samma år också: Pirate Utopian.
  8. Noinu
    Och nånting helt annat: vi har samma födelsedag aldrig har jag träffar nån med samma dagen, så ja.
  9. Noinu
    Jo, de är alla korrupta, jag förstår det nog, men för mig är det för tillfället mer en tillräckligt att bara inte den där Halla-Ahon skulle bli vald. Det skulle nämligen vara allt som Finland behöver att skicka mitt pappa iväg från härifrån.
    Och teoretisk....om det bara skulle gå att nästa parlament var av nuvarande opposition så skulle det vara nog lite bättre. För att i fyra år är det int så mycket tid att göra nånting jätte dumt om det har inte haft tid på de sista runden (om du förstår vad ja försöker säga, som jag a sagt, mitt svenska kunde vara mycket bättre).
  10. Sentinel
    Vilken intressant diskussion det blev, jag läser den med stort intresse och kommer möjligen att kommentera lite senare. För tillfället känner jag dock att jag sagt vad jag ville få fram.

    Även om vi tycker lite olika om detta, så förstår jag fullständigt hur du känner med sannfinländarna och andra idioter rännande runt där.

    Jag tror inte att de kommer att få inflytande över politiken som SD har fått här dock -- men bara för att de etablerade finska partierna är så korrupta att de kan alla sitta i samma regering över blockgränserna..
Showing Visitor Messages 1 to 10 of 12
12